L’Ajuntament presenta “Marca Masquefa”, un nou projecte per a construir i mantenir una reputació distintiva, positiva i competitiva pel municipi

Categories General

Tots els veïns poden respondre l’enquesta telemàtica oberta a tota la població per a nodrir el projecte amb les seves opinions. Tota la informació sobre el projecte “Marca Masquefa” el podeu trobar a l’espai específic ubicat al web de l’Ajuntament.

Construir i mantenir una reputació distintiva, positiva i competitiva per Masquefa i enaltir l’orgull de residència i el sentiment de pertinença al nostre municipi. Amb aquest doble objectiu neix el projecte “Marca Masquefa identitat | reputació | atracció”; una nova iniciativa que l’Ajuntament està treballant al llarg dels darrers mesos i que aquest dimarts 22 de març s’ha presentat públicament a tots els veïns en un acte obert al Centre Tecnològic Comunitari.

A la trobada, que també s’ha pogut seguir en directe a través del canal de YouTube de Ràdio Masquefa, hi han intervingut l’alcalde de Masquefa, Xavier Boquete; el regidor de Promoció del Territori, Daniel Gutiérrez; Jordi de San Eugenio, catedràtic de Comunicació de la UVic-UCC; i Xavier Ginesta, professor titular del Departament de Comunicació de la UVic-UCC.

Xavier Boquete agraeix la implicació de totes les persones i entitats que estan formant part del projecte i explica que “volem que tothom reconegui a través d’aquesta marca un seguit de valors associats a Masquefa. I volem que aquesta marca, a part de generar un atractiu de portes en fora, sigui la que doni valor a les persones que viuen a Masquefa. Amb aquesta marca volem generar un sentiment d’orgull de pertànyer a Masquefa, potenciar l’arrelament i la identificació a casa nostra i reduir problemes com el vandalisme i l’incivisme”.

Daniel Gutiérrez convida a tota la població a seguir prenent part activament en les pròximes fases del projecte i afirma que “volem crear un relat de territori i alinear l’estratègia de posicionament amb les iniciatives de l’Ajuntament i de la societat civil. El resultat final, doncs, hauria de ser definir una estratègia que treballi la projecció i la reputació territorial a nivell intern, cercant l’orgull i el sentiment de pertinença; i extern, permetent atraure capital humà i econòmic i generar noves oportunitats i innovació a Masquefa”.

La població té un paper clau en la construcció de la “Marca Masquefa”

La participació ciutadana és un factor fonamental en el desenvolupament de la “Marca Masquefa”. I és que el veïnat hi té molt a dir. Després d’una primera etapa de diagnosi de la realitat territorial que es va dur a terme del setembre de 2021 a gener de 2022, durant aquest primer trimestre del 2022 s’ha obert una segona fase de participació ciutadana amb tres línies d’actuació:

  • 7 grups de treball distribuïts per sector d’activitat (càrrecs polítics, tècnics, entitats socials i educatives, comerç i turisme, indústria, entitats esportives i culturals), a partir dels quals teixir i analitzar dinàmiques grupals i, d’aquesta manera, trenar un valor de marca, així com un ideari per a la definició d’un relat territorial.
  • 11 entrevistes en profunditat a diferents persones de Masquefa que per la seva experiència, trajectòria i coneixement poden aportar dades valuoses en la construcció de la narrativa territorial.
  • I una enquesta pública per identificar opinions del conjunt de la població que ja es pot respondre. L’enquesta és oberta a tota la població, sense limitació d’edat.

I una vegada finalitzada la participació ciutadana, a partir d’aquest mes de març i finals a finals d’aquest 2022, es durà a terme una tercera fase del projecte que serà la del buidatge del treball de camp per elaborar:

  • Un relat de marca que pugui ser utilitzat per dissenyar la imatge gràfica que es requereix.
  • Un document executiu de gestió de la marca que permeti tenir una eina, complementària als projectes del POUM i de l’Agenda Urbana, per planificar estratègicament el territori.

Què és “Marca Masquefa: identitat | reputació | atracció”?

L’objectiu de la creació de la “Marca Masquefa” no es limita a projectar i a comunicar una determinada imatge i reputació a l’exterior, sinó que el seu tret diferencial és que concreta un treball específic amb el públic intern (veïnat) en un intent d’enaltir l’orgull de residència i el sentiment de pertinença a un determinat espai.

Així, els objectius específics per la creació de la marca territorial de Masquefa són:

  • Posicionar-nos: a partir de la definició d’una identitat que esdevé l’element de singularitat per excel·lència d’un territori.
  • Generar un sentiment d’adscripció per part de les comunitats locals a la marca proposada.
  • Treballar les percepcions positives del territori objecte de representació.
  • Element de potenciació, facilitador i d’acompanyament dels processos de promoció econòmica i desenvolupament local del territori.

El projecte “Marca Masquefa” es desenvolupa amb els serveis tècnics de l’Àrea de Promoció Econòmica i Promoció Territorial de l’Ajuntament i amb la coordinació científica i tècnica del Grup de Recerca TRACTE de la Universitat de Vic–Universitat de la Catalunya Central. El projecte té el suport econòmic de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic de Diputació de Barcelona.

L’entrada L’Ajuntament presenta “Marca Masquefa”, un nou projecte per a construir i mantenir una reputació distintiva, positiva i competitiva pel municipi ha aparegut primer a Notícies de l'Ajuntament de la Vila de Masquefa.

Font: Ajuntament de Masquefa

http://masquefa.cat/noticies/lajuntament-presenta-marca-masquefa-un-nou-projecte-per-a-construir-i-mantenir-una-reputacio-distintiva-positiva-i-competitiva-pel-municipi/