El projecte “Marca Masquefa: identitat | reputació | atracció” arriba al final de la fase de disseny. El proper dilluns 27 de febrer, a les 18 h a la Sala d’Actes del CTC, es presenta el relat territorial de Masquefa i la marca que l’acompanya.
L’objectiu de la creació de la “Marca Masquefa” no es limita a projectar i a comunicar una determinada imatge i reputació a l’exterior, sinó que el seu tret diferencial és que concreta un treball específic amb el públic intern (veïnatge) en un intent d’enaltir l’orgull de residència i el sentiment de pertinença a un determinat espai.
Així, els objectius específics per la creació de la marca territorial de Masquefa són:
- Posicionar-nos: a partir de la definició d’una identitat que esdevé l’element de singularitat per excel·lència d’un territori.
- Generar un sentiment d’adscripció per part de les comunitats locals a la marca proposada.
- Treballar les percepcions positives del territori objecte de representació.
- Element de potenciació, facilitador i d’acompanyament dels processos de promoció econòmica i desenvolupament local del territori.
Els veïns i veïnes han tingut un paper clau en la construcció de la “Marca Masquefa”
La participació de la població ha estat un factor fonamental en el desenvolupament de la “Marca Masquefa”. I és que el veïnat ha tingut molt a dir. Durant la fase de participació ciutadana 476 persones van participar en les següents accions:
- 7 grups de treball amb 58 participants distribuïts per sector d’activitat (càrrecs polítics, tècnics, entitats socials i educatives, comerç i turisme, indústria, entitats esportives i culturals), a partir dels quals teixir i analitzar dinàmiques grupals i, d’aquesta manera, trenar un valor de marca, així com un ideari per a la definició d’un relat territorial.
- 11 entrevistes en profunditat a diferents persones de Masquefa que per la seva experiència, trajectòria i coneixement poden aportar dades valuoses en la construcció de la narrativa territorial.
- Enquesta pública per identificar opinions del conjunt de la població i que va ser resposta per 407 persones.
Una vegada presentada la nova marca territorial de Masquefa s’iniciarà la campanya de comunicació on, novament, veïns de Masquefa han participat i han prestat la seva imatge com a reflex del municipi i de la seva població. Us convidem a descobrir la nova “Marca Masquefa” el proper dilluns 27 de febrer, a les 18 h, a la Sala d’Actes del CTC.
L’entrada Masquefa desvetlla la seva nova marca: el relat territorial per a construir i mantenir una reputació distintiva, positiva i competitiva pel municipi ha aparegut primer a Notícies de l'Ajuntament de la Vila de Masquefa.
Font: Ajuntament de Masquefa